![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
FÖRETAGETFöretaget - verksamheten, produkten och Du Liten introduktion (flik 2, 4-5 i pärmen) Internetuppgifter företaget - hör ej till
kursens obligatoriska uppgifter - men du FÖRETAGET, VERKSAMHETEN, PRODUKTEN OCH DU För att kunden ska överväga köp måste produkten tillfredsställa många personliga
behov - den kan då sägas ha hög kvalitét. Som nyetablerad kan det vara svårt att
konkurrera med pris och man måste därför utifrån den kunskap som man skaffar sig
skapa en produkt som får kunden att vilja betala ett högre pris. Ställ dig frågor som:
Är den mätbara kvalitén på topp? Kan en professionell design öka attraktionsvärdet?
Har jag ett bra rykte? Planera ditt behov av lokal, maskiner och inventarier,
leverantörer, försäljningskanal och budskapet. Förhandlingsförmåga och ett
överskådligt antal alternativ att jämföra emellan är värdefullt i sammanhanget. 1. Gå till Riksskatteverkets webb och beställ via ditt personnummer den broschyr med skatteupplysningar som gäller för olika företagsformer, (exempelvis "Skatteupplysningar för enskild firma"), samt broschyren "Bra att veta för dig som ska starta eget" 2. Uppsök DANABs sajt (Dynamisk affärsutveckling AB), där finner du starta eget handbok, intressant vägledning för affärsutveckling mm Länkförslag: Riksskatteverket: http://www.rsv.se/ DANAB; http://www.danab.se/index.htm
Copyright
© SSVH |